Gratis training – 7 en 14 augustus in Amsterdam Noord

Wij willen het liefst dat iedereen zijn/haar belang kan behartigen. Daarom organiseren we twee keer per jaar een gratis lobbytraining. Dit keer werken we samen met de NoordAs. Zij zijn een groep Noorderlingen die opkomen voor mensen met kopzorgen door geldzorgen. Samen strijden ze tegen armoede. Dit doen ze door het delen van onze eigen ervaringen en verhalen. Zij organiseren een zomerprogramma met meerdere interessante sessies.

7 augustus – Workshop Storytelling door Lowlander Project

Een belangrijk deel van je lobby bestaat uit het bedenken en vertellen van je verhaal. Je kunt op 7 augustus naar de workshop Storytelling van Sandra Ball van het Lowlander project. Wil je daarna meer leren, kom dan naar de vervolgsessie.

14 augustus – Workshop ‘Van gelijk hebben naar gelijk krijgen’ door Lobby Lokaal

Soms is een sterk verhaal niet genoeg. Soms wil je dat er écht iets verandert, bijvoorbeeld omdat je buurt aan het verloederen is. Of omdat je ziet dat jij en mensen om je heen niet goed worden geholpen bij een buurtteam. En dan moet je het gesprek aangaan met mensen in functie. Een beleidsambtenaar, een directeur, een raadslid, een wethouder… Die moet je kunnen overtuigen. Hoe ga je dat gesprek aan? Waar moet je allemaal rekening mee houden? Hoe zorg je ervoor dat er iets gebeurt met het verhaal dat je hebt verteld? Kortom: hoe ga je van gelijk hebben naar gelijk krijgen?

Mara van stichting Lobby Lokaal neemt je mee in dit proces. In deze workshop gaan we oefenen met het voeren van deze gesprekken. Dat doet Lobby Lokaal vaker: zij willen mensen helpen om hun stem te laten horen in de lokale politiek.

De workshop vindt op maandag 14 augustus plaats van 11 tot 13 uur in de Ark. Daarna is er voor iedereen lunch. Meld je aan vóór maandag 7 augustus via evelien@diaconienoord.org!