Nieuwe Lobbyhulp: Sharon

Mijn naam is Sharon van Geldere en ik ben 20 jaar oud. Ik ben studente Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam en loopt van februari tot en met juli 2021 onderzoeksstage bij Stichting Lobby Lokaal. In mijn stage hoop ik veel te leren over lobbyen, maar ook burgerparticipatie en democratische vernieuwing. Naast mijn studie ben ik ook actief in de onderwijscommissie van de studievereniging Machiavelli.

Het aankomend jaar zal ik het project #LobbyOutTheVote ondersteunen en onderzoek doen naar de drie verschillende Amsterdamse stadsdelen waar de opkomst het laagst was bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Stichting Lobby Lokaal wil bijdragen aan het verhogen van de verkiezingsopkomst in deze stadsdelen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Dat hopen bij te bereiken door lobbytrainingen te geven om de bewoners van deze stadsdelen een praktische en (hopelijk) betere ervaring met de politiek op te laten doen.