Lobby Lokaal zoekt penningmeester!

Stichting Lobby Lokaal is opzoek naar een nieuwe penningmeester. Heb jij een hart voor de lokale democratie, lobby en/of burgerbewegingen? En heb je verstand van financiën? Dan zijn we opzoek naar jou!

Over de functie

Het bestuur van Lobby Lokaal bestaat uit vijf leden. Een voorzitter, secretaris, penningmeester en twee algemeen bestuursleden. Het bestuur bepaalt de strategie van de stichting en houdt toezicht op de uitvoering daarvan.

Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor alles wat met de financiën te maken heeft. Je stelt elk jaar een begroting en een jaarverslag op. In overleg bepalen we je rol in de uitvoering en controle van betalingen door het jaar heen. Je werkt samen met de directeur en de boekhouder om ervoor te zorgen dat de stichting financieel gezond blijft.

Het bestuur komt in ieder geval 4 keer per jaar samen in een vergadering en heeft tussentijds contact wanneer nodig. We verwachten dat je gemiddeld 4 uur per maand bezig zult zijn met het bestuur. Bestuursleden worden in principe benoemd voor een periode van 2 jaar, met mogelijkheid om deze periode te verlengen. Een bestuursfunctie bij Lobby Lokaal is een onbezoldigde functie.

Over Stichting Lobby Lokaal

Om je belangen te kunnen behartigen heb je tijd, expertise en een goed netwerk nodig – iets dat veel maatschappelijke initiatieven zich niet kunnen veroorloven. Daarom maken wij lokaal lobbyen beschikbaar voor burgers en maatschappelijke initiatieven die niet (sociaal) kapitaalkrachtig zijn.

Wij vinden dat iedereen invloed moet kunnen uitoefenen op zijn omgeving en moet kunnen lobbyen op lokaal niveau. Politici en bestuurders kunnen alleen goede besluiten nemen als iedereen zijn belangen kan behartigen.

Lobby Lokaal zet zich daarom in om lobbyen toegankelijk te maken voor lokale initiatieven met weinig (sociaal) kapitaal die zich inzetten voor groen, cultuur, jeugd, gezondheid en sociale cohesie op gemeentelijk niveau. Dat doen we met trainingen, ondersteuning, advies en het delen van informatie.

Over het proces

We zoeken per direct een nieuwe penningmeester. Mail voor 1 juli een korte motivatie en cv naar lobby@stichtinglobbylokaal.nl. We nodigen je daarna graag uit voor een kennismaking met het bestuur.

Heb je interesse of vragen, neem dan contact op met onze directeur Mara van Waveren via mara@stichtinglobbylokaal.nl.