Stage bij Lobby Lokaal

Stichting Lobby Lokaal vindt dat iedereen invloed moet kunnen uitoefenen op zijn omgeving en moet kunnen lobbyen op lokaal niveau. Politici en bestuurders kunnen alleen goede besluiten nemen als iedereen zijn belangen kan behartigen. Lobby Lokaal zet zich daarom in om lobbyen toegankelijk te maken voor lokale initiatieven met weinig (sociaal) kapitaal die zich inzetten voor groen, cultuur, jeugd, gezondheid en sociale cohesie op gemeentelijk niveau. Dat doen we met trainingen, ondersteuning, advies en het delen van informatie.

Wat ga je doen?

We zoeken een studentlobbyist die de stichting ondersteunt. Dit doe je door het monitoren van het lokale politieke, bestuurlijke en maatschappelijke speelveld, het doen van onderzoek en het organiseren van activiteiten, zoals trainingen en lobbyspreekuren. Daarnaast zal je tijdelijk de lobbyist zijn van een lokaal initiatief. Je maakt voor hen een lobbyplan en ondersteunt de organisatie bij de uitvoer daarvan. Hierbij word je begeleid door ons. De precieze stagewerkzaamheden stemmen we gezamenlijk af. Aan het eind van de stage heb je een goed beeld van het werk van een public affairs adviseur.

Lees hier de ervaring van studentlobbyist Rutger van der Veen.

Naar wie zijn wij op zoek?

• Een HBO- of WO-student in de laatste fase van zijn of haar studie;
  • Je hoeft geen politicoloog of bestuurskundige te zijn (mag wel!);
  • Iemand met interesse voor lokale politiek, media en samenleving;
  • Je vindt het leuk om te schrijven;
  • Minimaal 3 dagen per week beschikbaar.

Wat bieden wij?

• Professionele begeleiding in het vakgebied van lokale lobby en public affairs;
  • Een gezellige en informele sfeer;
  • Stagevergoeding

Interesse?

Stuur een brief en je cv uiterlijk 16 november 2018 naar Joram Schollaardt via schollaardt@wkpa.nl. Kijk voor meer informatie verder op onze website of bel Joram (020- 3346620).

Stichting Lobby Lokaal is een initiatief van Wallaart en Kusse Public Affairs. Ook WKPA is opzoek naar een stagiair. De werving doen wij daarom gezamenlijk.