Lobbyhulp

Voor als je handen tekort komt.

Ben je al goed op weg met je lobby, maar kom je handen te kort? De Lobbyhulp wil lokale initiatieven voor een bepaalde tijd lobbyondersteuning bieden en is bedoeld voor initiatieven die na een lobbytraining en een lobbyspreekuur extra ondersteuning nodig hebben. We koppelen je aan een student die werkervaring opdoet.

Lobbyen voor masterstudenten

In 2017 hebben we een pre-pilot gedaan voor de lobbyhulp met Caelesta Braun, universitair docent aan de  Universiteit Leiden. We werkten mee aan een vak over public affairs en lobbyen voor masterstudenten. Tijdens dit vak werden de studenten gekoppeld aan twee maatschappelijke initiatieven. Lobby Lokaal gaf in de eerste les training over de opzet van een lobbyplan. Op basis van de theorie en onze praktijkervaring  maakten de studenten een lobbyplan voor deze maatschappelijke initiatieven.

‘In de evaluatie gaven alle studenten dat zij het enorm leuk vonden om een keer echte initiatieven te helpen tijdens hun studie.’

- Caelesta Braun / universitair docent public affairs Universiteit Leiden