Presentatie toolkit en rapport ‘Lokaal lobbyen tegen moslimdiscriminatie’

Op vrijdag 4 oktober presenteren Lobby Lokaal en Tofik Dibi de toolkit voor de burgerlobbyist tegen moslimdiscriminatie en het rapport ‘Lokaal lobbyen tegen moslimdiscriminatie’ in de Ulu Moskee in Utrecht. U bent van harte uitgenodigd.

Lobbyen tegen discriminatie

Wie slachtoffer wordt van discriminatie kan een meldpunt bellen of aangifte doen bij de politie. Maar je kunt veel meer doen. Met jouw ervaring kan je het beleid in jouw eigen gemeente beïnvloeden, in de hoop dat discriminatie in de toekomst minder vaak voorkomt. Een mooi voorbeeld is de lobby van Abbie Chalgoum. Hem werd telkens een huurwoning geweigerd tot hij de ‘Nederlandse’ naam van zijn vriendin onder de brief plaatste. Hij deelde zijn ervaring met discriminatie in de media en nu worden er maatregelen genomen om discriminatie op de woningmarkt tegen te gaan.

Oud-Kamerlid en schrijver Tofik Dibi en Stichting Lobby Lokaal vinden het belangrijk dat meer mensen lobbyen tegen discriminatie. Daarom hebben zij de handen ineen geslagen en de online toolkit Are you talking to me?! ontwikkeld. Op vrijdag 4 oktober is de presentatie van de toolkit. Ter ere daarvan willen we graag met u in gesprek over de kansen en dilemma’s van burgerlobby tegen discriminatie, in het bijzonder moslimdiscriminatie.

Presentatie toolkit en rapport Are you talking to me?!

Tijdens de presentatie van de toolkit Are you talking to me?! spreken we over deze vernieuwende aanpak van discriminatie. We doen dit aan de hand van ons eigen onderzoek naar discriminatie in de thuiszorg en we laten een aantal burgerlobbyisten aan het woord over hun lokale lobby.

Meer weten over Are you talking to me?!, kijk op: www.areyoutalkingtome.nl

Dit project wordt gefinancierd door Stichting Democratie en Media.

Praktische informatie

U bent van harte welkom op vrijdag 4 oktober van 15.00 tot 17.30 voor de presentatie van de toolkit en een borrel bij de Ulu Moskee.

• Adres: Moskeeplein 89, 3531 BX in Utrecht (op loopafstand van Utrecht Centraal)
  • Aanmelden kan door te mailen naar lobby@stichtinglobbylokaal.nl

Na afloop ontvangt u gratis het handboek voor de burgerlobbyist.